e-Doręczenia

Bezpłatna komunikacja z podmiotami publicznymi

Do korzystania z usługi niezbędne jest posiadanie adresu do doręczeń elektronicznych (ADE)

Usługa dostępna dla: obywateli, podmiotów publicznych, przedsiębiorców, zawodów zaufania, stowarzyszeń, adwokatów

Załóż Skrzynkę

Korzyści:

  • Wygoda: możliwość wysyłki i odbioru w dowolnym miejscu i czasie na dowolnym urządzeniu.
  • Oszczędność czasu i pieniędzy: przesyłki docierają
    do odbiorców w ciągu kilku sekund, są tańsze
    od zwykłego listu poleconego.
  • Bezpieczeństwo: dokumenty są szyfrowane i chronione hasłem.
  • Automatyzacja: możliwość automatycznego generowania i wysyłania dokumentów.
  • Udoskonalone śledzenie: możliwość monitorowania dostarczenia i potwierdzenia odbioru przez adresata.
  • Ekologia: redukcja zużycia papieru, co przyczynia się
    do ochrony środowiska.

Jak rozpocząć korzystanie z usługi? Krok po kroku

1

Krok

Wypełnij wniosek o adres
do doręczeń elektronicznych (ADE)
gov.pl/e-doreczenia

2

Krok

Twoje ADE zostało utworzone
i wpisane do bazy adresów
elektronicznych (BAE)

3

Krok

Na e-mail wskazany we wniosku otrzymujesz informacje o utworzeniu
ADE i skrzynki doręczeń oraz instrukcję aktywacji

4

Krok

Aktywuj
i wskaż e-mail do notyfikacji

Gratulacje!
Możesz już nadawać przesyłki elektronicznie
Regulamin i politykę wyślemy na e-mail do notyfikacji

Jak korzystać z e-Doręczeń? Krok po kroku

1

Krok

Uwierzytelnij się do
skrzynki doręczeń
obywatele – gov.pl,
przedsiębiorcy –
biznes.gov.pl

2

Krok

Stwórz wiadomość
Wskaż adres do doręczeń
elektronicznych (ADE)
adresata, napisz wiadomość
lub dołącz plik

3

Krok

Potwierdź wysyłkę
otrzymasz dowód nadania

4

Krok

Adresat otrzymuje
notyfikację o oczekującej przesyłce
na e-mail wskazany podczas
aktywacji

5

Krok

Wystawiany jest dowód
o udostępnieniu przesyłki
do odbioru

6

Krok

Przesyłka oczekuje
na odbiór

Odbiór przesyłki – adresat uwierzytelnia się do skrzynki i następuje systemowe przekazanie przesyłki
na skrzynkę. Wystawiany jest dowód otrzymania przesyłki

Brak uwierzytelnienia się adresata do skrzynki przez 7 dni – adresat otrzymuje przypomnienie
o oczekującej przesyłce na e-mail do notyfikacji

Brak uwierzytelnienia się adresata do skrzynki przez 14 dni – wystąpi tzw. fikcja doręczenia i wystawiony zostanie dowód

Przesyłka nieodebrana zostanie usunięta po 180 dniach od daty jej udostępnienia

b

Jesteś zainteresowany?

Zapoznaj się z dokumentami